Dojazd
Najbliższy parking w okolicy to parking pod Muzeum Narodowym – Aleja Adama Mickiewicza 3 (6 min pieszo) 1h – 3 PLN lub parking wzdłuż ulicy.
Najłatwiej dostać się do nas komunikacją miejską – bezpośrednie linie kursujące z Dworca Głównego to linie autobusowe 124, 424, 502 i oraz linia tramwajowa 20. Przystanek Uniwersytet Jagielloński mieści się dosłownie dwa kroki od nas 🙂
Zobacz mapkę tutaj.
Wyposażenie
Na kursach podstawowych wymagamy jedynie własnej gąbeczki i tuszu do rzęs (względy higieniczne są dla nas najważniejsze!). Na kursach autorskich musisz mieć także swoje pędzelki oraz kępki – wiemy, że jako zaawansowana/y uczestniczka na pewno masz swoje ulubione 🙂
Zapewniamy wszelkie kosmetyki.
Jak najbardziej – na każdy kurs dla początkujących wizażystek można zarezerwować zestaw pędzli – chcemy, żebyś poznała kształty i struktury pędzli – i dopiero obeznana w temacie, kupiła te najpotrzebniejsze 🙂
Maksymalna liczba osób w grupie na kursie grupowym to 12–14 osób, a w grupie szkolnej – 22.
Posiadamy kosmetyki wielu renomowanych marek: m. in.: MAC, Makeup Atelier Paris, Smashbox, Inglot, AFFECT, Kryolan, Paese, Art Deco, L’Oreal, Bourjois, BPerfect, Lime Crime, Morphe i wiele innych.
Zapisy do szkoły
Kosmetyki zapewnione są przez szkołę, będziesz potrzebować jedynie pędzli.. Dążymy do tego, by uczyć się pracy na własnych, sprawdzonych narzędziach.
Dla naszych studentów/studentek przygotowaliśmy zniżki wielu marek – do wykorzystania w ciągu roku szkolnego. Pełne zasady dotyczące korzystania z nich zostaną Wam przekazane na początku roku szkolnego.
Zjazdy w trybie zaocznym odbywają się co 2 tygodnie – w soboty i niedziele. Istnieje możliwość wybrania swojego zjazdu po wcześniejszym ustaleniu tego z sekretariatem.
Tak. Naukę można zawiesić po indywidualnej konsultacji z Dyrekcją Szkoły tak, aby możliwe było określenie jej ponownego wznowienia.
Szkoła nie wydaje legitymacji.
W zależności od wydarzeń towarzyszących w Krakowie organizowane są praktyki dla naszych uczniów. Praktyki te są nieobowiązkowe, jednak są cennym doświadczeniem i wprawieniem przed przyszłą pracą zawodową.
Tak, w naszej szkole posiadamy monitoring.
Nie. Program skonstruowany jest w ten sposób, by kompleksowo przygotować do zawodu wizażysty/stylisty. Zajęcia wraz z postępującym rokiem szkolnym rozwijają coraz bardziej zaawansowane zagadnienia, by na koniec roku dopełnić komplementarnej wiedzy z zakresu pracy wizażysty/stylisty w pełnym spektrum działania.
Nauka w trybie dziennym obejmuje 440 godzin dydaktycznych. W trybie zaocznym – 320.
Szkoła trwa dwa semestry – łącznie 10 miesięcy – przy naborze październikowym jest to okres od października do lipca, zaś przy naborze marcowym zajęcia odbywają się od marca do końca lutego (z zachowaniem przerwy wakacyjnej oddzielającej w tym przypadku dwa semestry).
Podczas zajęć uczennice pracują na sobie w parach – zawsze dążymy do tego, by grupy miały parzystą ilość osób. Jeśli zaś chodzi o kursy – w zależności od jego profilu praca podczas części praktycznej odbywa się albo w parach na sobie nawzajem, albo kursantki pracują na modelkach.
Termin zapłaty czesnego przypada na każdy 15. dzień miesiąca. Sekretariat ma możliwość przedłużenia terminu płatności o 10 dni. Jeżeli jest taka potrzeba możesz wnioskować o dodatkowe przedłużenie terminu płatności, jednak każdy taki wniosek jest indywidualnie rozpatrywany przez dyrekcję.
Aby Twój zapis był pełny w ciągu 7 dni od zapisu powinieneś złożyć w sekretariacie szkoły komplet dokumentów, który zawierać musi: podanie o przyjęcie do szkoły, umowę o świadczenie usług edukacyjnych, statut szkoły, kserokopię świadectwa ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej, powinieneś również uiścić opłatę wpisowego. Wszystkie dokumenty powinny być przez Ciebie podpisane. Dokumenty możesz złożyć osobiście, możesz również zrobić to elektronicznie, wysyłając skany dokumentów drogą mailową.
Ze względów sanitarnych zajęcia w trybie dziennym odbywają się od poniedziałku do środy, zmianowo – zamiennie w każdym tygodniu – 8:30 – 12:00 / 12:30 – 16:00.
Zajęcia w trybie zaocznym odbywają się co 2 tygodnie w soboty i niedziele w godzinach 9:00–18:00
Zapisy na kurs
Wpłaty za kurs są wpłatami bezzwrotnymi. Zarówno kwoty pierwszych rat jak i całości – jako szkoła rozliczamy się z prowadzącymi za ilość zakontraktowanych osób i nie mamy możliwości zmiany kwot.
Jak najbardziej, jednak wiąże się to z dodatkową opłatą.
Jak najbardziej, istnieje możliwość uzyskania faktury, jednak mamy możliwość wystawienia faktury tylko bez VAT, ponieważ szkoła nie jest płatnikiem podatku VAT.
Jeśli studentka/kursantka ma takie życzenie modelką może być także siostra, koleżanka itd. Decyzja leży po Waszej stronie.
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi – wszystko zależy od predyspozycji i samozaparcia danej osoby – my w swojej ofercie posiadamy zarówno kursy dla osób początkujących, które od podstaw przygotowywać będą do zawodu wizażysty/stylisty jak i kursy dla osób, które czynnie pracują w zawodzie. Nie zapominajmy jednak, że jest to branża, która wymaga ciągłego samodoskonalenia, dlatego im więcej kursów i technik, teorii poznamy, tym bliżej ku doskonałości będziemy.
Szkoła nie zapewnia modelek, jednak pomagamy w ich poszukiwaniu udostępniając grupę modelek, na której nasze studentki i kursantki mogą znaleźć taką modelkę, jaka im odpowiada.
Jeśli nie zostanie wprowadzona doraźna zmiana, wszystkie nasze kursy odbywają się w pracowni nr 5. Jeżeli w danym dniu kurs miałby odbyć się w innej sali, zawsze informujemy o tym (informację taką znaleźć można na drzwiach pracowni).
Płatności
Aby rezygnacja została przyjęta, powinieneś/powinnaś złożyć pisemną rezygnację. W tym wypadku należy opłacić czesne do końca.
Możesz zrezygnować bez ponoszenia odpowiedzialności – nasza umowa zostaje automatycznie rozwiązana po otrzymaniu przez szkołę pisemnej rezygnacji.
W ciągu 24 godzin od zapisu na kurs należy wpłacić I ratę bądź całą kwotę. Nie zaliczkujemy żadnego z kursów.
Za wszelkie usługi możecie zapłacić przelewem – na miejscu jedynie gotówką.
Nie ma takiej możliwości.
Sekretariat
Jak najbardziej – sekretariat wydaje zaświadczenia o uczęszczaniu do szkoły – trzeba się po nie zgłosić osobiście.
Aby otrzymywać zdjęcia w terminie, pamiętaj o wpisaniu się przed sesją na listę w sekretariacie, oraz pamiętaj by Twoja modelka/model uzupełnili specjalne oświadczenie, które jest warunkiem koniecznym do otrzymania zdjęć.
Osoba chodząca do naszej szkoły nie posiada statusu studenta/ucznia.
Pamiętaj, w czwartki i piątki jesteśmy nieczynni!
Dla osób które nie mogły wziąć udziału w sesji w terminie szykujemy sesję dodatkową, płatną 150zł. Zwolnione z opłaty są osoby, które posiadają zwolnienie lekarskie z dnia, w którym odbyła się ich sesja.
Sekretariat szkoły jest czynny w godzinach:
poniedziałek – środa 8:30–16:30
czwartek – piątek sekretariat i szkoła są nieczynne
sobota – niedziela 8:30–16:30
Funkcjonowanie na zajęciach
Na obronę należy zabrać ze sobą portfolio oraz podbitą w sekretariacie pracę dyplomową.
Tak, co roku studentki/studenci II roku Wizażu i Stylizacji podchodzą w naszej szkole do państwowego egzaminu czeladniczego.
Nasze studio jest wyposażone w pełne zaplecze kosmetyczne – niczego Ci nie braknie 🙂
Podczas zajęć w trybie dziennym przewidziana jest jedna przerwa – w połowie zajęć, 15 minut (o godzinie 12:00). Jeżeli chodzi o tryb zaoczny, zajęcia podzielone są na 2–3 bloki tematyczne, każdy z nich jest oddzielony 10-minutową przerwą.
Każdą nieobecność trzeba skonsultować bezpośrednio z wykładowcą.
Tak, jednak taka informacja powinna być wcześniej uzgodniona z wykładowcą prowadzącym zajęcia.
Nie ma możliwości wymiany kosmetyków między salami – każda sala ma przypisane swoje kosmetyki, których nie można mieszać między grupami.
W przypadku ukończenia rocznej szkoły uczeń zyskuje dyplom z tytułem odpowiednim do kierunku. Istnieje również możliwość kontynuowania nauki na drugim roku – ukończenie go uprawnia ucznia do podejścia do państwowego egzaminu czeladniczego w zawodzie wizażysta/stylista (kod zawodu: 514208)